Életünk Észak-Írországban

Életünk Észak-Írországban

Albérlet keresés On

2017. június 19. - Menni vagy maradni

Sziasztok,

Nos mint olvashattátok kiköltöztünk. De gondoltam elmesélem, hogy mi is történt velem abban az 1 hónapban amíg vártam, hogy a család újra egy legyen. Szóval megérkeztem Július 29-én Belfastba. Elmentem Sanci munkahelyére várva őt, hogy mikor végez végre. Ez alatt volt szerencsém megnézni az éjszakai élet egyik szeletét. Pécsi vagyok ismerem milyen furcsa lehet az éjszaka, de erre nem voltam készen. Lányok nagyon aljas részegen, fiúk totál nem foglalkozva, hogy lányok fekszenek a földön, ordibálások (azóta sem tudom kivel), és alapvetően magukról nem tudó egyedek. Másnap szombat volt így hivatalos ügyeket intézni esély nem volt viszont tudtam bevásárolni menni. Aztán hétfőn indult az élet hisz kellett menni HRezni, meg ilyenek. Sikerült mindent gyorsan elintézni.

Az Egyesült Királyságban ahhoz, hogy dolgozz kell legyen minél előbb, de legkésőbb 3 hónap alatt (munkábaállástól számítva) National Insurance számod, amit telefonon tudsz interjú időpontot kérve szerezni. Erről kapsz egy értesítést postán ami így igazolja a lakcímed és tud jó lenni arra is, hogy bankszámlát tudj nyitni (de ezekről egy külön blog bejegyzésben majd). 

Albérlet keresés. Hát igen ez nem olyan mint otthon. Van két oldal amit Észak-Írországban használnak. Propertypal és Propertynews. Ezekre feliratkoztam pontosabban beállítottam értesítéseket, ha új albi jelenik meg. Nyáron napi 5 új de volt hogy 10 is megjelent. Mivel 9-5ig dolgoztam ezért maradt az emailben jelentkezem időpontra amikor meg lehet nézni. Ez azért sem könnyű, mert nem mindig várnak rád. Szóval volt olyan amikor 4 külön érdeklődővel együtt néztem meg a kiszemelt ingatlant. Ugyanis itt versenyeztetnek. A főbérlő/ingatlanos dönt ki nekik a legjobb befutó. Hiába tudsz kifizetni 2 havi kauciót nem számít. 

Összesen írtam kb 54 hirdetésre és megnéztem több mint 10 ingatlant is. Végül egy ígéretes házat ajánlottak ami 4 szobás és közel lesz a sulihoz. Így nem várva tovább le is foglalóztam. 1szer láttam beköltözés előtt. Megnyugodtam, hogy mostmár minden király lesz. Itt Belfastban egy ilyen házikó környéktől függően illetve állapottól 750 fonttól lehet akár 1100 is. 

Kínáltak olyan albit ahol az egyik szoba egy 2x2m-es valami volt, de olyat is ahol penész volt mindenütt szinte. Volt ami jó lett volna csak épp távol lett volna mindentől. Szóval nagyon vegyes itt is mit találsz és hol. 

Folytatás majd Vizcsepptől jön aki majd leírja milyen volt ebbe a 4 szobás házba (125 m2) beköltözni.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://eszakirbenelunk.blog.hu/api/trackback/id/tr8712605069

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása